JAK SE DĚLÁ HIT?

V jednoduchosti je krása a u těch největších hitů to platí dvojnásob. Pořad pro dospívající mládež „Jak se dělá hit?“ ukáže, že i mezi nimi by mohl být schovaný rockový hitmaker.


Nejopulárnější světové i české písničky vznikají různě. Některé náhodně, jiné třeba z úplně jednoduchého popěvku. Kdo jiný by o tom mohl vyprávět, než syn slavného otce? V pořadu se žáci mohou těšit na:

· největší bigbítové pecky kapel jako AC DC, Deep Purple, Chinaski, Katapult, Divokej Bill

· opakování znalostí z hudební výchovy a českého jazyka

· aktivní konfrontaci názorů aktérů na pódiu a mladými posluchači

· seznámení s hudebními formami, melodií, rytmem, doprovodem, textem a výrazem

· pozitivní vliv hudby na člověka, řeší problémy spojené s drogami a alkoholem


Hudební složku pořadu tvoří české i světové bigbítové hity a největší skvosty z repertoáru Pavla Nováka. Je zařazena i ukázka lidové písně. Hovoří se o hudební historii.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Deep Purple a jejich největší hit "Smoke on the Water" /Kouř nad vodou/ vyšla na albu Machine Head v roce 1972 od té doby je stále jedním z největších hitů.Jak vznikla?


Dopřejte svým žákům zpestření vyučování? Rádi přijedeme. Stačí nás kontaktovat.

Délka pořadu: cca 50 minut

Vhodné pro děti a mládež od 4.- 8.třídy ZŠ

Dlouho jsme hledali téma a skladby, které by mohly zaujmout mládež ve věku 4.-8. třída. Tak snad se nám to povedlo. Přijďte se podívat.


Jaké písničky v programu zazní?

1/ Jahody mražený Jiří Schelinger

2/ 1.signální - Chinaski

3/ Malinká - Pavel Novák

4/ Smoke on the Water - Deep Purple

5/ Highway To Hell - AC/DC

6/  Když jsem šel z Hradišťa - lidová

7/ Nádherná láska - Pavel Novák

8/ Čmelák - Divokej Bill

9/Pihovatá dívka - Pavel Novák

10/ Až - Katapult

11/ Ukázky studiových a pódiových efektů

 

Robbie Williams - zpěvák, který zbláznil svět a pohybuje  se skvěle ve všech hudebních žánrech. Na jeho kontě je hitů nespočet.

Pavel Novák - český hitmaker a také jeden z prvních zpěváků, který se již v sedmdesátých letech začal věnovat pořadům pro děti a mládež. Nádherná Láska, Pihovatá dívka, Malinká, Podivný spáč, Asi, Chci zapomenout ..

 

........


Nádherná láska

Nejdůležitější součástí písničky je text. To proto, že odlišuje písničku od ostatních skladeb. Můžeme pak na lidi působit nejen krásnou melodií, rytmem, ale i slovem. Proto se mi nelíbí, že do jazyků vniká spousta vulgarismů. Kluci, není nic krásného, když se někdo předvádí hrubými slovy. Ale co naplat, doba je trošku jiná. Dokonce i pohádkách se často užívá hrubých slov. I mezi lidmi. Třeba slovo vůl. Přiznejme si, že každému z nás nějaké to slovíčko občas uletí. Mně, panu učiteli Když mám radost, také řeknu třeba „ty vole, to je paráda.“ Ale věta, kde je celé stádo volů, už není jen emocí. Když řekne kamarád druhému.

„Ty vole, včera jsem byl v kině, ty vole, a kdybys , ty vole, viděl, co to byl za film , ty vole, to bys zblbl, ty vole. Ty vole. „

Ještě lepší je ukázka se slovem svině. Jak my říkáme sviňa.

Ještě pochopím, když někdo řekne: „ Ten kluk je špinavej jak sviňa.“

Ale větu, kterou jsem slyšel nepochopím. Kamarád říkal druhému.:

„Ty vole, včera jsem byl na zábavě a tam byla kočka. Krásná jak sviňa.“

Nechápu, jak muže být děvče kočka a ještě krásná jak sviňa. Měli bychom užívat našeho jazyka. Je krásný a proti zpěvné Angličtině má jednu velkou výhodu. V Angličtině popisuje jedno slovo někdy více věcí. Čeština je poetická v tom, že jednu věc dokáže popsat mnoha krásnými slovy. Hlavně hovoříme –li o lásce, měli bychom slova vážit a vybírat. Když jsem se poprvé zamiloval, pocítil jsem potřebu to napsat. Tak jsem vzal papír a tužku a napsal krátký verš, který sií pamatuji až do dneška.

Pramínku voňavý pavoučku pro štěstí

Spadl jsem do trávy a potrhal tvé sítě

Pak jsem měl obavy že pláčeš bolestí

A tak jsem zašeptal má lásko miluji tě

Takové vyznání lásky má metaforu čili přirovnání a většinou i rým.

B smrká do kapesníku: „ Já mám taky rým.“

To je rýma a ne rým.

B: „ Já mám rýmu i rým. O lásce. Poslouchej!

Vítr fičí prase kvičí řezník brousí sekeru

Zvu tě z lásky na klobásky než je všechny…“

To by stačilo. O lásce bychom měli mluvit a zpívat s úctou. Jako je to v téhle písničce, která díky tomu, že volila krásná slova, přetrvala dlouhá desetiletí.





Dlouho jsme hledali téma a skladby, které by mohly zaujmout mládež ve věku 4.-7. třída. Tak snad se nám to povedlo. Přijďte se podívat

1/ Jahody mražený                               Jiří Schelinger

2/ 1.signální                                         Chinaski

3/ Malinká                                            Pavel Novák

4/ Smoke on the Water                        Deep Purple